У Харківському осередку МНК запевняють, що кремлівська пропаганда їх не здолає
Харківські МНКівці навчали молодь, як протистояти кремлівській пропаганді. В офісі Харківського МНК пройшов теоретичний та практичний вишкіл по протидії інформаційній війні.
Найбільше сухачів зацікавили нові деталі гібридної війни, тому після розширеної лекції учасники перейшли до практичних розборів телевізійних ефірів по виявленню пропагандивних тез:
"Якщо б я прийшла додому після роботи чи навчання і увімкнула телевізор, щоб подивитися програму, то особливо не зациклювалася би щодо змісту, – ділиться враженнями Євгенія Сокол. – А на ранок, прийшовши на роботу, я б більше всього всі ці тези видавала за власні думки, переконуючи інших в своїй правоті".
В умовах нинішньої ситуації в країні, коли війна активно ведеться в інформаційній площині, дуже важливо працювати з населенням, навчати молодь медіаграмотності, щоб в подальшому вони самі могли, як мінімум, не сприймати ворожий вплив і, як максимум, самі почали протидіяти кремлівській пропаганді.
Ділимось із вами знаннями, про те, як інтуїтивно відрізнити маніпулятивну новину:
1. Звичайна новина — це факти. Написана вона коротко й здебільшого нудно. Якщо ви здивовані, заінтриговані, не можете знайти новину у виданні з іншою редакційною політикою / ідеологією — будь ласка, сумнівайтесь і перевіряйте, а потім перевіряйте ще раз.
2. Обов’язково має бути посилання на джерело. Це може бути відоме видання або офіційний сайт органів влади.
3. Добре зроблений сайт, рекламні банери в межах здорового глузду, підписи авторів, контакти редакції на сайті — хороший знак.
4. Новина про допис у блогу або пост у соцмережах у 99% випадків — не новина.
5. Звертайте увагу на рекомендації «читайте також» у тексті: вони часто містять оціночні судження й формують ваш асоціативний ряд із новиною. Іноді маніпуляція ховається саме тут.
6. У статтях свобода автора трохи більша. Проте рівень сарказму й іронії не повинен зашкалювати. Нецензурна лексика та образи недоречні. Навіть коли ви згодні з тим, що вони заслужені. Все це — ознаки маніпулятивних текстів.
7. Коли бачите перебільшення, емоційний вираз, запитуйте «навіщо?». Це для того, щоб вам було цікавіше читати — чи все-таки вам нав’язують певну позицію?
8. Новина про політика і його/її передвиборчі заяви без контексту, критики та інфоприводу — майже завжди оплачена цим політиком.
9. Обережніше з експертами, особливо політологами.
10. Якщо аргументи в аналітиці незрозумілі й заплутані — це не ви чогось не розумієте, це хибна або слабка аргументація.